söndag 25 september 2011

ett kärleksfullt möte

en solig sensommar dag när jonna d var ute och cyklade stötte hon på denna lilla filur - en liten, grön rymdvarelse i gul rock och ett stort hjärta. Han såg oerhört vilsen ut och det visade sig att han ensam hade krashat på jorden under en övningsflygning med sitt nya rymdskepp. Efter mycket fram och tillbaka fick jag veta att han kom från planeten "det var en gång" och att han där tilhörde kärlekens klan. Hans namn var Amores och som namnet antyder, var han full av kärlek. Vi tillbringade hela dagen tillsammans innan hans kompisar kom för att ta honom tillbaka till sin hemplanet. Än idag fylls jag av kärlek när jag tänker på min vän Amores. 
 




Med denna historia är jag med och tävlar i månadstävlingen på Amigurumi i Fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar