lördag 24 december 2011

god jul (?)

jonna d säger god jul och tar lite tid till att filosofera och bli sentimental (för visst är det lov att vara sentimental på julaftonen?).
Jag har alltid älskat julen och kommer alltid älska julen, men i år känns allt annorlunda. Jag vet inte varför, för egentligen är själva julfirandet som det brukar, men jag tänker nog allt för mycket på förra årets jul då jag pysslade och donade hemma i min dåvarande lägenhet. För första gången i mitt liv hade jag en egen julgran som jag pyntade med hela mitt hjärta samtidigt som jag bakade både pepparkakor och lussebullar. Stereon spelade julmusik hela decemeber månad och glöggen stod framme konstant. Jag köpte julklappar och låg på alla fyra var kväll i en hel vecka och slog in dessa med finaste presentpapper. Allt detta gjorde jag med glädje och det fyllde mig med lugn och frid. Men så i år... jo, visst jag har slagit in mina julklappar och jag har druckit några koppar glögg. Men jag har inte pyntat en gran, min gran och inte heller har jag spelat julmusik på min stereo. Jag har inte julstädat och pyntat mitt hem, för mitt gamla hem är borta... försvunnet... och saknat... men jag tror och hoppas att detta kan bli en god jul iallafall (trots att jag postar en bild på min fina julgran från förra året...)

3 kommentarer:

  1. Klickat runt hos dig och ser att vi "träffats" i samband med Fototrissen eftersom jag också fotobloggar....men min "huvudsakliga" bloggning handlar om hantverk ;-))

    Livet har sina "krumbukter" som man inte alltid förstår.....hoppas julen ändock är bra för dig!

    SvaraRadera
  2. God jul och god fortsättning! :)

    SvaraRadera