lördag 28 april 2012

uppe i ottan (10 frågor)

jonna d är uppe i ottan på en lördagsmorgon och i väntan på att kaffet skall lägga sin i magen så att jag kan ta mig en liten springtur, hittade jag några roliga frågor hos garnfröken, som jag tänkte besvara. Det är ju inte så mycket som händer på handarbetsfronten, så jag kan ju passa på att skänka lite information om mig själv istället

1. Senaste ämnet du och dina tjejkompisar diskuterade?
Tyvärr har jag inga tjejkompisar här där jag just nu bor och det var ett tag sedan jag träffade dem. Men när jag senast pratade med k på telefon, så disskuterade vi nog bröllopspresenter.

2. Skulle du helst gå på stadsfest eller vikingamarknad?
Hmmm, det måste nog bli stadsfest.

3. En film som får dig att fälla några tårar när du ser den?
Här om dagen såg jag Philadelphia och jag grät som en liten gris, men den värsta filmen någonsin är nog I et Speil I en Gåte (jag kunde inte sluta gråta och än idag får jag ont i magen när jag tänker på den).

4. Om det fanns en sak du skulle vilja slippa att göra, men ändå alltid var nygjort som tex borsta tänderna, dammsuga, diska, raka sig osv, vad skulle det vara?
Städa! Jag tycker verkligen inte om att städa!!!

5. Favoritförfattare om du bara får välja en?
Eftersom jag bara kan välja en, får det bli Haruki Murakami.

6. Vilket land skulle du helst vilja besöka? (även om du redan besökt det, kan du ta samma)

Jag har alltid haft en dröm om att åka till SydAmerika så jag måste nog säga Peru.

7. Har du varit i norrland någon gång, och i så fall vart?

Usch, detta är så pinsamt, men jag har faktiskt inte varit där.

8. Senaste låten du lyssnade på?

Message In a Bottle med John Mayer (en fantastisk cover).

9. Vem kramade du senast?

Min kudde.

10. Vem pratade du i mobilen med senast?
Min syster.

Som jag förstår det, verkar det vara någon form av stafett det här med dessa 10 frågor, så jag tänkte att jag alltid kan skicka iväg 10 nya frågor: 

1. Vad lyssnar du på just nu?
2. Handlar du mycket online? Om ja, vad?
3. Vad gör du en grå och regnig dag?
4. Är dina sommarplaner redan klara?
5. När var du senast på bio?
6. Har du några förslag på bra och snabba vardagsmaträtter?
7. Är det något/någon du saknar i ditt liv?
8.  Har du fast telefon?
9. Varför bloggar du?
10. Skiner solen där du är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar