onsdag 27 februari 2013

new life, new habits

ett nytt liv, en ny era står för tröskeln och när nu mitt liv ändå skall ruskas om, kan man ju lika gärna göra det ordentligt och passa på att göra några förbättringar. Jag har ju blivit så glad i listor (säkert för att jag blivit allt för inspirerad av Sandra Beijer) så jag tänker nu presentera min top 5 lista med förbättringar för mitt nya liv. För gör jag det här kommer jag ju få lite press på mig och kommer förhoppningsvis pusha mig lite mer. Dock är ju risken är stor att ni kommer få läsa mycket om dessa topics i framtiden.

  1. sluta bita på naglarna I Hong Kong har alla så fina, välskötta naglar, så om jag en gång för alla skall ta tag i detta problem, så är det ju nu jag skall göra det. I tillägg lider jag av bacillskräck, vilket gör att jag ganska enkelt faktiskt kan unvika mina naglar när jag är utanför Sveriges gränser (för det är tydligen bara i utlandet jag har bacillskräck!)   
  2. vara lite piffig varje dag Borta är de dagar då jag trött vankat till jobbet i ett par fula, gamla byxor, en t-shirt och sneakers. Fram skall high heals, kjolar och fina toppar. Lite piff, om det så bara är ett färgglatt läppstick, förgyller ju vardagen! För att faktiskt förverkliga denna plan och ge mig själv en liten morot, överväger jag faktiskt att börja posta lite outfits foton, men vet inte helt om jag är tillräckligt komfortabel (läs: blog komfortabel) till det ännu. 
  3. inte äta godis mer än 2 dagar i veckan Nu måste jag skärpa till mig. I det senaste har jag verkligen ätit godis varje dag. I brist på svenskt smågodis, borde jag ju klara denna punkt gallant. 
  4. inte dricka cola light innan lunch Behöver inga ytterligare kommentarer. 
  5. laga mat minst 2 gånger i veckan Innan jul kom jag in i ett bra stim, där jag planerade och lagade middag var dag, men tyvärr varade det inte så länge. Vet dock att denna punkt kan bli en stor utmaning men jag måste verkligen försöka laga mat hemma och inte bara äta ute. Så var beredd på att det kan bli lite matlagnings poster i framtiden.

1 kommentar:

  1. Låter som en bra och mycket hälsosam plan. Jag ser fram emot att höra hur det går.
    //Christine

    SvaraRadera