fredag 8 mars 2013

firsts och/eller bucket list, kalla det vad du vill

jonna d börjar bli gammal och det är dags att ta tag i sitt liv - sluta sitta på rumpan och vänta utan faktiskt ha lite kul. Pusha sig själv... våga... vara lite galen... utmana rädslan.
Så nu tänkte jag faktiskt försöka uppleva några "firsts"! Ni vet... göra de där sakerna som man länge velat göra men som (av olika anledningar) aldrig blivit av. En vän frågade mig om mina "första" och jag kunde inte komma på en enda, vilket i sig själv är en stark anledning till att ta tag i det här. Därför har jag nu tänkt igenom detta noga och här är några saker som jag sätter upp på min bucket list för den kommande framtiden:

(bildkälla finner ni här)
  • besöka och gå El Camino del Rey (bild ovan)
  • springa 10km under 50 min
  • stanna inne en hel dag, se på film och äta varje måltid i sängen
  • gå inkaleden och besöka machu picchu
  • ta sig upp till 3000möh
  • åka till Vietnam, Bali och Filippinerna
  • köra highway 1
  •  
  •  
  •  
och där tog listan slut... det här är ju för dåligt!!! Det måste ju finnas mer saker här livet som borde locka mig och det är riktigt illa att jag inte har fler drömmar. De drömmar jag en gång hade, togs ifrån mig och på något sätt har jag visst glömt bort hur man gör. Men det här får jag ta tag i... måste helt enkelt ransaka mig själv på riktigt och återkommer när jag har en längre lista.

1 kommentar:

  1. Lycka till! Ska bli spännande att se om du får stryka några saker på din lista.
    Kram
    Christine

    SvaraRadera