lördag 16 mars 2013

kjære oslo jeg savner deg

nu har jag tillbringat 2 veckor i mitt kära Oslo och det har fått mig att inse att jag verkligen saknar denna stad... detta land... denna kultur... och dessa härliga människor. Oslo är annorlunda... mer gemytligt på något sätt och känns "hemma".
Dessa två veckor har jag vandrat runt i staden på morgonen, eftermiddagen, kvällen och natten. Vad som är väldigt intressant är att när jag bodde här kände jag mig ofta ganska otrygg och åkte alltid taxi efter kl. 22, men nu... vet inte om det är jag eller Oslo som förändrats, men nu är jag inte alls rädd. Som sagt, jag har traskat runt tidigt och sent utan att en endaste gång kännt mig illa till mods. Men nu måste jag lämna Oslo för ett tag och jeg kommer å savne deg, kjære oslo.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar