tisdag 23 april 2013

doft av ikea trä och prylar från Sverige

sakta men säkert börjar jag göra mig hemmastadd här i hong kong. Jag har flyttat in till min lägenhet och fått allt på plats. Har till och med storstädat en gång! Och även tvättat två maskiner! Det börjar liksom kännas lite mer som hemma nu trots att det fortfarande luktar "ikea trä" så fort man öppnar dörren. Jag har även fått upp lite av de småsaker som jag hade med mig från Sverige och det hjälper verkligen på att göra detta mer till ett hem. I helgen fixade jag även TV så nu har jag ett fullbordat vardagsrum och i morse tvingade jag mig själv till att äta frukost vid middagsbordet (istället för i soffan).


finaste tavlan jag fick i julklapp av min kära systerson

på ena väggen i mitt sovrum hänger numera ett foto på skruttisen

som dalkulla kan man ju inte flytta jorden runt utan en dalahäst

fina fågelhuset som jag fick av kära k när jag fyllde år

 min allra käraste j skickade dessa fina ljus hela vägen från norge och hit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar