tisdag 30 april 2013

glad valborg eller vad man nu brukar säga

idag är det valborgsmässoafton och med den kommer våren, för visst är det så man brukar säga... vintern rasat ut bland våra fjällar... jo, visst är det en hyllning till våren!
På denna sidan av klotet är inte årstiderna så distinkta och man firar nog aldrig ankomsten av en ny årstid. Så istället tänkte jag idag vara lite nostalgisk, för tänk vad mycket som kan förändra sig på bara ett år. Förra året mötte jag våren i Sverige... var ute och joggade i skogen, körde backintervaller och skadade knät, köpte landsvägscykel, fotade ankor vid dammen och firade in våren tillsammans med mina syster och skruttisen. Inte visste jag då att jag ett år senare skulle sitta här... på andra sidan klotet och springa på ett löpband utan att ha ont i knät, drömma om långa cykelturer på ödsliga landsvägar, fota allt som är annorlunda och inte minst uppleva allt som är annorlunda. Skall bli väldigt intressant att se vad jag gör på valborg 2014.

 en liten paus vid ett gammalt hus

 konstpaus (läs: fotopaus) under en cykeltur

 valborgsmässoafton 2012

 löprunda en tidig morgon utanför Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar