onsdag 3 april 2013

nycklarna i handen - nu skall här shoppas

igår fick jag nycklarna till min lägenhet men jag får inte flytta in förrän om 2 veckor, för här i Hong Kong har man så smart alltid lite extra tid på sig att flytta. Super checkt, tycker jag och man betalar inte hyra under den här perioden heller.
Läghenheten är tyvärr omöblerad så nu börjar jobbet med att planera inköp och besöka ikea. Möbler är ju lugnt... det är ganska lätt att komma på vad man behöver med allt det här andra... korkskruv... konservöppnare... tesil... ja, ni vet... allt det där som man alltid tar för givet... det är det som tar på krafterna. Blev dock så inspirerad att jag redan idag for iväg till ikea och köpte just detta - små saker. Det är så lätt att bara fylla på i vagnen och så vips så var man 2000kr fattigare.


(hade lite problem med zoomen och självutlösaren - jätte mycket golv och jätte lite huvud....)

1 kommentar:

  1. Grattis till nya lyan! Vad roligt! Har du köpt eller hyr du? Hur länge är det tänkt att du ska stanna? Tänk om man fick möjlighet att hälsa på dig, vad roligt det hade varit! Lycka till med flytt och allt. KRAM!

    SvaraRadera