lördag 20 april 2013

skappelgenseren

norge har under ett års tid haft en stor hype kring en stickad tröja som stickats av Dorthe Skappel, mamma till den kända bloggaren Maria Skappel. Det hela bara exploderade då Maria och hennes syster syntes på olika bilder iklädd sin mammas tröja och alla vill ha sin egen skappelgenser. De började med att lägga ut själva mönstret med information om rekommenderade garner men nu kan man köpa ett helt kit inkl. garn, mönster och en fantastisk liten tygpåse. I tillägg har de utvecklat idén med flera olika varianter av skappelgensern.
Jag har länge drömt om att sticka min egen skappelgenser men eftersom det inte levererade till Sverige och jag kunde inte hitta de garner jag önskade, har jag troget fått vänta en bra stund. Men nu har jag äntligen fått mitt lilla kit och jag är så himla glad. Det kliar i fingrarna att få sätta igång med det här projektet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar