torsdag 25 april 2013

the hong kong style

som jag tidigare nämnt var jag i helgen på en marknad och köpte lite smått och gott. Det är liksom inte så lätt att hålla sig undan allt ting och tang som finns överallt. Jag har alltid förundrats över vem som egentligen köper alla dessa seriefigurs fyllda accessoarer... ja allt från plåster till pennor, anteckningsböcker, hårsnoddar, kort- och passhållare., väskor.. ja, i det här landet finns det nog accessoarer till allt! Och nu har jag ju insett att verkligen alla, man som kvinna, barn som vuxen, köper dessa, vad vi skulle kalla barnsliga prylar och jag börjar faktiskt digga det en aning. Har till exempel köpt ett sticker till min mac och var nära på att köpa hello kitty stickers till hela tangent bordet men lyckades hejda mig i sista sekund. Sakta men säkert verkar jag adoptera hong kong stilen och det skrämmer mig! Vilken tur det är att jag har en söt liten skrutt där hemma som älskar hello kitty, så att man har en ursäkt till att handla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar