måndag 8 april 2013

you better run, better run

innan jag for till hong kong satte jag ju upp ett mål om att springa 10km under 50min och jag måste faktiskt meddela att jag verkligen har kommit in i flowet. Jag har aldrig tyckt om att springa och aldrig riktigt förstått tjusningen med det, men nu är det riktigt skoj... jag liksom njuter när jag får flytta en foten framför den ena och se hur kilometrarna tickar på. Denna nyfunna glädje är nog mycket tack vare att jag kastat mig på dos family's running club.  Isabelle har tillsammans med sin granne Kvitter Javelin, satt upp ett 10 veckors program och jag har slaviskt följt programmet varje vecka. Så himla kul för man känner verkligen hur man blir starkare och starkare... och inte gör det ont i knät heller. Tjoho! Så nu när jag ändå är i spring ruset (i dubbel bemärkning) har jag även anmält mig till Söder Runt 10K som går av stapeln i Stockholm den 15 juni. Passar nämligen så himla bra då jag skall vara i Sverige just den helgen och är perfekt som en liten examen av running club'en. Jag har aldrig sprungit ett riktigt lopp någon gång förrut och jag är redan väldigt nervös... tänk dig mig i ett lopp med nummerlapp och allt... oaaahh! Men jag är sjukt taggad och det här skall bli kul. Häng med du också!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar