lördag 25 maj 2013

alla mina kära små krabater, titta så skoj ni kan ha med lektanten i hong kong

jag älskar verkligen Hong Kong… ja, det är nog en av mina favorit städer i världen och när man har något som man gillar så mycket, vill man ju visa och dela det men någon. Så nu drömmer jag om besök! Vill att alla jag känner skall komma hit och jag har ju ett litet gästrum med en bäddsoffa som bara står och väntar. 
Eftersom många av mina nära och kära har barn kommer de ofta med en rad olika ursäkter om varför Hong Kong inte skulle funka för en familjesemester. Jag har försökt bevisa motsatsen men det har inte funkat så nu skall jag ändra taktik… följa våra multinationella företag i fotspåren och attackera barnen istället… det finns nämligen massa att göra för barn här och i tillägg behöver jag själv en ursäkt till att få göra alla dessa saker som man inte ”kan” göra utan barn… jag vill gå på Disneyland… bada och leka med djuren på Ocean Park… spana på alla Hello Kitty prylar… besöka alla galna lekparker… bygga sandslott på stranden… äta glass med en massa galna tilltugg… shoppa prinsesskläder och stå på händer i poolen. Så alla mina kära små krabater, titta så skoj ni kan ha med mig, lektanten i Hong Kong!

 här kan vi leka och busa i flera timmar...

 ... och sedan äta en massa konstigt godis...

 ... och bada i min pool varje morgon och varje kväll...

 ... och titta på djuren på djurgatan...

 ... besöka disney land är ju bara ett måste...

 ... och leta efter hello kitty saker som finns överallt - till och med på bussarna...

 ... bada i fontäner är ganska vanligt i hong kong...

 ... och alla flickor ser ut som små prinsessor här...

... leka och bada på stranden är ju också super skoj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar