måndag 20 maj 2013

bland paddor, regn och lite sol

jag beklagar denna dåliga uppdatering men jag har som sagt varit i Thailand ett par dagar. Jag släpade med mig både mac'en och ipad'en men öppnade ingen av dem. Anledningen till detta... hmm, kan nog bara skylla på ren lathet och dåligt tålamod med långsamt nät.
I vilket fall så hade jag tre mycket bra dagar, trots att det regnade ganska mycket. Var bara så skönt att komma bort lite, slappa, läsa, träna, gå på spa och bara vara.

 första morgonen vaknade jag till strålande sol, hoppade ur  sängen och gjorde mig redo för en dag vid poolen, men vid lunch började det regna men jag myste under parasollet iallafall. 

 dessa fina blommor flöt runt i poolen och såg så befriade och harmoniska ut.

hotellet hade sådana fina lampor som hängde överallt i träden...

... och de lyste så himla fint på kvällen.

en morgon vaknade jag tidigt och tog en promenad på stranden där allt var öde och alla låg och sov

en liten (läs: gigantisk) rumskamrat som skrämde livet ur mig en kväll

när det regnade hänge jag på balkongen med min kindle och bara myste

Så även om det var regnsäsong och inte så pålitligt väder, var det en bra och mycket välbehövlig liten semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar