onsdag 1 maj 2013

boost för hjärtat

när alla mina vänner skaffar barn, drömmer jag om en liten hund. Under de senaste åren har jag trånat efter en liten söt krabat som man kan passa på och som blir glad när man kommer hem. Men... jag flyttade visst till Hong Kong och här kan jag absolut inte ha en hund. Men runt hörnet från där jag bor finns det en djurmarknad och dit brukar jag gå för att få stinna mitt hund sug. Även om det gör jätteont i hjärtat av att se dessa små djur i sina små burar, blir jag ändå lite glad inombords... det är liksom en liten boost för hjärtat, för de är ju bara så söta.



 Men här om dagen när jag gick igenom denna djurmarknad stannade jag upp vid sköldpadds- och fisk butiken... en liten sköldpadda kanske är ett bättre alternativ här i Hong Kong, eller?


Men en fisk måste jag väl ändå klara av att ta hand om här, men den skulle ju inte bli glad när jag kom hem på kvällen...


2 kommentarer:

  1. hamster då? De är ulliga och gulliga, men passar bäst inomhus. Jag tror de blir glada med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men är inte de bara vakna om natten? Och så var jag hamster vakt en gång och det gick inte alls så bra...
      men jag borde kanske överväga det?
      //jonna d

      Radera