lördag 4 maj 2013

heading for the peak

idag har jag äntligen gjort min allra första hike i hong kong! Jag har gått med i en hiking klubb och har väntat med spänning på min hiking debut. Dock har denna klubb ganska stränga regler och man får inte börja med en avancerad hike utan måste klättra svårighetsstegen. Så dagens hike var en nybörjar hike och ja, jag skulle nog kolla det mer för en liten promenad... det var dock väldigt trevligt och jag mötte många trevliga personer.


Roligast av allt var nog dock att se alla asiater som kom med handväskor, klänning och tro det eller ej i high heels...! (trots att guiden ett flertal gånger, poängterat i sina mail att vare sig jeans eller high heels inte lämpar sig för denna promenad)


Vi gick från Admirality och upp till the Peak - en jätte fin tur för alla. Av och till var det ganska brant lutning men inga längre sträckor och det är så fascinerande att se hur man kommer högre och högre upp över staden.


 Väl uppe vid the Peak gick vi runt toppen för att sedan gå ner igen, vilken gick betydligt fortare än upp. Jag kan starkt rekommendera denna lilla runda!


Uppe på toppen kunde man till och med se den gulla gummi ankan som är på besök i Hong Kong (mitten av bilden) och det måste jag ta en närmare titt på imorgon.



Efter vår lilla promenad gick några av oss till en liten Singaporsk restaurang och åt Laksa, vilket var super-duper gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar