torsdag 23 maj 2013

"People belong to each other only as long as they both believe. He's stopped believing."

igår var jag på mitt första möte i en bok klubb som jag har gått med i och ja... hmmm... det var kanske inte helt min grej... men alltid trevligt att träffa nya människor. Dock är jag nog ingen person som kan analysera en bok ut och in i tre timmar, så min framtid inom bok klubbandet ser nog inte så ljus ut.
Men vi läste iallafall en mycket bra bok, som jag starkt kan rekommendera - the paris wife av Paula McLain. Boken handlar om Ernest Hemingway's tid och liv i Paris tillsammans med sin första fru Hadley Richardson och är skriven ur Hadley's synvinkel. Det är en historisk fiction men man kan inte låta bli att undra vad som faktiskt är sant och vad som är ett resultat av McLain's egna tolkningar. Berättelsen är en fin kärlekshistoria som får en att må bra men dess tragiska utgång fick mig att gråta en skvätt.
Innan jag öppnade  denna bok, har jag aldrig varit intresserad i Hemingway men nu har jag redan köpt the Sun is Also Rises som jag verkligen ser fram emot att läsa, samt a Moveable Feast så att jag även kan få höra den andra sidan av historian.



 



Bildkällor finner ni här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar