lördag 29 juni 2013

24 timmar i Kina

i torsdags eftermiddag åkte jag till Kina för ett fabriksbesök. Trots att Hong Kong till viss del också är kinesiskt, så är det faktiskt en väldigt stor skillnad mellan Hong Kong och Kina... och jag är glad att jag bor där jag bor och får uppleva vad jag brukar kalla china delight. Jag tycker absolut om Kina men kulturskillnaderna är så enorma och jag slutar aldrig att förundras över alla dessa olikheter vi har. Men mina 24h i Kina denna vecka var väldigt bra trots en alldeles för skumpig returresa med båten.

som allt i Kina var mitt hotell helt enormt och alldeles tomt när jag checkade in kl. 23. Kändes lite som en Dracula film. 

 denna lilla filur välkomnade mig i mitt hotell rum

jag blev uppgraderad till en suit och min ena terass (ja, jag hade tre) var lika stor som hela min lägenhet i Hong Kong. 

hade en jätte fin utsikt

men ingen air condition som fungerade så jag kunde inte sova utan gick istället upp urtidigt, satte mig på terassen och läste min bok (som för övrigt är kanon).

och så äntligen hemma igen men middag hos en kollega med denna utsikten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar