måndag 3 juni 2013

art basel, hong kong

förra helgen besökte jag Art Basel, som arrangerades för första gången i hong kong. Art Basel är en internationell konstmässa som normalt arrangeras i Basel, Schweiz och anses vara konstvärldens olympiad. I år var det första gången Art Basel arrangerades i Hong Kong och jag var bara tvungen att besöka denna gigantiska mässa - två hela mässhallar med tusenvis av gallerier och det tog mig hela 7 timmar att gå igenom allt (och då fick jag skynda på i slutet). Blev väldigt inspirerad av all fin konst men det var lika intressant att beskåda alla dessa kulturella, djupa, konstmänniskor och jag kände mig av och till lite off... hade jag varit lite modigare hade jag nog satt mig på en stol och därifrån fotat alla dessa människor som gör allt för att stå ut ur mängden... men jag har inte krutet som krävs så det blev mestadels bilder på olika former av konst.

glömde helt bort konstnärens namn och det grämer mig. Någon som vet?

Tserin Sherpa; Golden Child/Black Clouds

här försöker jag se lika djup och analyserande ut som alla andra besökar...

Lee Yongbaek, Plastic Fish (observera att detta är en oljemålning)

Li Wenyo & ZHU Weibing, Climb Up, Walk Steadily

blå målning av Rob Pruitt

Li Tianbing; Return with Fruitful Results

Juan Genoves; Correnspondencia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar