fredag 14 juni 2013

vad gör man inte när man är uttråkad

igår satt jag på tåget i ett par timmar och blev fort ganska uttråkad. Vad kan man göra på ett tåg? Sticka, virka, jobba, läsa, sova... ja, massa saker men jag kunde bara inte komma mig för någonting alls. Istället för att utnyttja tiden till något bra, snubblade jag över dessa frågor som av någon anledning fångade mitt intresse:


1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Gossip Girl, helt klart! De har så fina kläder och lever ett ganska konstigt och väldigt speciellt liv, som hade varit intressant att få prova på... det är liksom så overkligt att det hade varit skoj. Och inte minst skulle jag njuta av att få traska runt på New Yorks gator varje dag och av att mata änderna i Central Park.

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
Det varierande ganska mycket, tror jag. När jag var riktigt liten ville jag bli frisör men senare backhoppare. Precis innan tonåren ville jag bli professor i biokemi och drömde om att få nobelpriset.

3. Vilken är din favoritdoft?
Doften av syren på försommaren och jasmin i Juli.

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Jag skulle nog inte klara av att ligga still på ett och samma ställe utan skulle nog behöva ligga någonstans där risken för jordskred och jordbävningar är stor, så att jag på så sätt skulle kunna flytta på mig.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
12timmar?! Då hinner jag ju inte hem! Då skulle jag bunkra upp med alla mobila och stationära enheter jag har och skypa med alla nära och kära. Sen när det är 2 timmar kvar skulle jag nog ta en sömntablett eller två, somna och slippa bli rädd för det som komma skall.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Ingenting förrutom att det fortfarande skulle finnas hopp för en gammal 30 åring.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?
Favoritverktyg? Det är har nog inget... har nog inga verktyg över huvud taget.

8. Vad gör du om tio år?
Oj, det har jag ingen aning om! Om jag hade fått samma fråga för 3 år sedan hade jag haft ett klart och tydligt svar men nu vet jag inte och jag skulle nog inte vilja veta heller.

9. Vilken är din bästa danslåt?
Jag älskar att dansa till Stirra Ner med Timbuktu och i tillägg tycker jag även om att skaka mina lurviga till Highway Man med Hoffmeastro.

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Allt det där jag drömmer om men inte har råd till... massa fina klänningar och inte minst jackor... och så ett par byxor med den absolut bästa passformen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar