tisdag 9 juli 2013

bland bananer, hippies och spindlar på lamma island

som jag nämnde var jag på en glaskurs på Lamma Island i lördags. När vi väl var klara med kursen sken solen trots att väderexperterna hade lovat regn, så vi bestämde oss att för trotsa värmen och utforska ön.
Vi hade tagit båten över från Hong Kong till Yung Shue Wan, en fin och mysig liten by med massa cafe'n och små restauranger.

 i Yung Shue Wan hade fanns de finaste hundtoaletterna

 och bananträd med massa bananer

 vi bestämde oss för att promenera över till den andra sidan av ön och det var en fantastiskt fin tur

dock var vägen kantad av dessa äckliga spindlar som var mycket större än vid bilden visar (ca. 15cm)
 vi gjorde en liten paus på en av ön's stränder och jag ångrade att jag inte packat bikinin

 den här promenaden hamnar nog på min topp 10 lista över fina turer i Hong Kong

 efter 1.5h komma vi fram till fiskebyn Sok Kwu Wan

 där beställde vi en en massa sjömat

och fick se en fantastisk solnedgång innan vi tog båten hem till Hong Kong igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar