lördag 20 juli 2013

någon måste ju jobba när alla andra tar semester

det har verkligen varit dålig uppdatering denna vecka men det kan bara skylla på en sak - jobb. Den här veckan har varit helt galen och än är den inte över... när ni alla där hemma njuter av en stressfri semester i ett skönt sommar Sverige, upplever jag nu den andra sidan av denna semesterkultur och det är faktiskt väldigt lärorikt... hela Skandinavien stängs ju ner i juli... som strutsar stoppar vi huvudet i sanden, lämnar datorn på jobbet och drar iväg till ingemans land utan mobilnät... och vi verkar vara så naiva att vi tror att resten av världen också skall trycka på paus knappen... men nej, allt annat rullar ju på i samma spår... om än inte fortare... och nu har jag fått se hur sjukt frustrerande det är att sitta på andra sidan och slå huvudet i väggen... gång efter gång, efter gång... I am of summer holiday, back Aug 10... I am currently in 4 weeks summer vacation and have no access to my email...
Så när fredagen äntligen kom var jag såhär glad och rusade iväg till en girls night out... dock måste jag idag tillbringa några ytterligare timmar med mitt väggbankande... men nu har jag fått in tekniken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar