onsdag 18 december 2013

nissegrytlappar

för ett tag sedan eftersökte Christel mönstret till en julig grytlapp och jag föll pladask då jag såg bilden på denna fina nissegrytlapp. Christel fick napp på sin efterlysning och var då så snäll att hon även skickade mönstret till mig. Blev så glad och har nu virkat två juliga grytlappar som skall få vara med på årets julkok i Dalarna. Jag hade dock inget ljusrosa garn här hemma, så årets jultomtar är lite solbrända. Jag bestämde mig även för att skippa ögon och mun men låta grytlappen vara helt clean... tyckte att det blev lite finare och mer modernt på något sätt.



Åter igen, tusen, tusen tack för mönstret, Christel.

1 kommentar:

  1. Hallå där :))
    Så fina nissegrytlappar. Tycker oxå att det är finare utan ögon, som du säger... modernare.

    SvaraRadera