torsdag 14 augusti 2014

att blanda sina ägodelar och att inte gå sönder

tillbaka i hong kong nu efter ett par dagar i skandinavien. Åter igen känns det tufft att vara tillbaka... du är så stark, sa j igår, men det är inte sant... jag bara lossas vara stark för annars skulle jag nog få sönder... det gör liksom så ont att lämna r i sverige... igår tvättade vi tillsammans... i fyra timmar blandade vi mitt och hans, sorterade, tvättade, torkade och vek och ja, jag tycker att det är så romantiskt att tvätta tillsammans... det är nog inte själva akten i sig utan mer att blanda våra ägodelar och hjälpas åt... att vara ett team. 
Men det var igår... nu står jag igen i min tomma lägenhet i hong kong... men jag står upp iallafall... för ett par år sedan skulle jag ha fallit... mina ben skulle ha vikt sig men idag står jag stadigt... jag är nog lite stark iallafall... eller, jag är sjukt mycket starkare än jag var för fyra/fem år sedan och det är jag så stolt för. Jag faller inte för att r inte står vid min sida men det hjälper ju att veta att r faktiskt kommer hit om 1 vecka och då för att hämta hem mig... oss - tjoho! Nu ser jag fram emot lite stabilitet, trygghet och mindre stress innan lilleman kommer till världen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar