torsdag 30 oktober 2014

glass i stora lass

enda sedan vi fick en helt fantastisk present i somras, har vi ställt till med glasskalas flera gånger i veckan. Av finaste k & j fick vi nämligen en glassmaskin som är helt underbar... speciellt för en laktosintollerant glassfanatiker! Har gjort så många olika varianter och det finns verkligen inga gränser... jag vill bara fortsätta experimentera var dag men tyvärr börjar frysen bli lite full, så nu måste jag lägga ner glassfabriken ett par dagar.


Mina favoriter än så länge är min saffran glass och en egen komponerad romrussin, trots att r säger att jag inte får äta så mycket av den sistnämna för tillfället. Tack och lov för att det bara är ett par veckor kvar nu... sen skall jag muffla romrussin glass till frukost, lunch och middag.

 russin blötlagda i rom 

 1g av den finaste saffran

 kökets nya tillskott, som jag starkt kan rekomendera

 världens godaste romrussin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar