lördag 8 november 2014

yellowcake with chocolate frosting

i tisdags fyllde r år och det var vi ju tvungna att fira. Eftersom vi inte kan lägga några större planer med tanke på att beräknat datum var i lördags, så blev det en stilla firing men med en extra fin tårta. Jag hade planer om att göra en riktigt amerikansk chokladkaka... ni vet en sån där i flera lager och typ 1kg choklad i men när r önskade sig en "yellowcake with chocolate frosting", fick den gravide helt enkelt lägga ner sin röst och rätta sig efter födelsedagsbarnet.
En yellowcake är egentligen en vanlig sockerkaka men för att vara på den säkra sidan följde jag ändå ett amerikanskt recept och frostingen hittade jag också på en amerikansk sida. Tyckte dock att tårtan blev lite dyster, så jag var bara tvungen att pigga upp den med lite färg.
Gick den hem? Ja, r gav den 4 stjärnor av 5 möjliga men jag kunde ha skurit ner lite på frostingen i mellanlagret så hade jag haft tillräckligt med frosting till sidorna istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar